Followers

Wednesday, September 22, 2010

Amacam raya tahun nie???

Salam..ini adalah first entry since raya..macam mana raya tahun nie? Happening ke tak? Apa-apa pun raya tetap raya..happening or not happening doesn't matter..yang penting hari raya adalah untuk menyambut kemenangan setelah sebulan berpuasa..yang tak cukup sebulan, jangan lupa ganti..jangan buat-buat lupa plak..seperti yang ku rancangkan, raya tahun ni memang tak buat biskut...semuanya biskut 'express'...masak memasak dimulakan awal sebab malam raya nak meronda cari biskut...semua rendang, ketupat, daging masak hitam, kuah lontong dan kuah kacang siap masa berbuka...kira sempat hidang untuk santapan berbuka la..chef yang bertugas, sapo lagi den la..
saya sampai di pekan Sg. Besar kira-kira pukul 10.30..Ya Allah, ramainya umat..sebenarnya inilah kali pertama saya ke sini pada malam raya..sebelum ni memang tak berkesempatan..sebenarnya pekan ni adalah 'shopping paradise' untuk mencari persiapan raya..semua boleh didapati di sini-baju raya, tudung, kuih raya, bekas kuih, bunga hiasan dll..harga yang ditawarkan pun murah..memang berbaloi la shopping di sini..
memang ramai sungguh sampai berhimpit-himpit terutamanya dekat bazar jual biskut..nampaknya tahun ni stok biskut raya tak banyak..sebab tahun-tahun sebelumnya, pada malam raya biskut masih banyak pilihan dan dilelong pada harga rm5.00 sebekas (+- 50pcs)..walau macam mana pun saya rembat jugak 6 bekas pada harga rm40.00 (3 bekas rm20.00)..3 bekas untuk rumah emak dan 3 lagi untuk saya..lepas tu pegi hunting kekacang kat kedai plak sebab kekacang kat bazar tu dah tinggal kekacang yang bukan favourite..saya sampai rumah malam tu pada pukul 2 pagi..lepas kemas barang, rasa dh tak larat nak bukak mata...apa lagi layan zzzzzzzzzzzz..... 


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...