Followers

Showing posts with label Baby hat/Hat. Show all posts
Showing posts with label Baby hat/Hat. Show all posts

Tuesday, November 13, 2018

2nd project for craftee - Didi hat

Alhamdulillah.
Ku panjatkan kesyukuran kepadaMu Ya Allah di atas segala nikmatMu dan kurniaanMu yang tidak terhingga...

Backdated post.. my 2nd involvement with craftee..topi tema Didi & Friends
Simple je.. dan alhamdulillah dah sampai ke tangan penerima..
Model tetap & volunteer (",)

Kali kedua ni pun saya ambik satu request je.. takut tak sempat nak siapkan..














Sunday, December 24, 2017

My 1st project for Craftee

Assalamu'alaikum wbt..
Ku panjatkan kesyukuran kepadaMu Ya Allah di atas segala nikmatMu dan kurniaanMu yang tidak terhingga...

Beberapa bulan lepas sy ada join group yg dikenali sebagai "CRAFTEE'..Basically it's a support group for cancer kids @ hospital Kuala Lumpur.. So kami buat project 'topi utk budak botak'.. Sebab lepas buat rawatan kemoterapi, rambut anak-anak ini akan gugur.. So they can cover their baldness with our hats..

Mostly, memang craftee buat hats mengikut permintaan anak-anak nie.. Alhamdulillah semua craftee buat yg terbaik untuk mereka..



Garang sangat ke hat saya nie? 

Friday, January 13, 2017

Crochet Hat Again - for below 1 year...

Assalamu'alaikum wbt..
Ku panjatkan kesyukuran kepadaMu Ya Allah di atas segala nikmatMu dan kurniaanMu yang tidak terhingga...

Bila nak mengait, tak semestinya ikut diagram atau paten..bagi saya lagi seronok kalau kita explore benda-benda baru..ada try and error..
Topi ni saya kait try and error session..

Nota untuk stiches kat atas.
Untuk ukuran = ukur lilit kepala, just kait DC sahaja..bila dah complete baru start shell stiches sampai panjang yg dikehendaki..saya suka topi yang tutup telinga, just nice..
I have some magenta color to complete.. (",)
Selamat mencuba..





Friday, June 26, 2015

Crochet Soccer Hat Lagi - Warna Hijau Pulak !!

Assalamu'alaikum wbt..
Ku panjatkan kesyukuran kepadaMu Ya Allah di atas segala nikmatMu dan kurniaanMu yang tidak terhingga...


Order kali yang ketiga daripada officemate ... alkisahnya sebelum ni request utk topi bola dan utk gegel ... KLIK DISINI dan KLIK DISINI







Her son request for green color this time ..


Kalau berminat, boleh whatsapp 011-32001519 yer ...






Monday, May 4, 2015

Crochet Hat - Its Soccer Time

Assalamu'alaikum wbt..
Ku panjatkan kesyukuran kepadaMu Ya Allah di atas segala nikmatMu dan kurniaanMu yang tidak terhingga...

Permintaan daripada rakan sekerja untuk crochet soccer hat..pernah order crochet untuk anak perempuannya sebelum ni KLIK DI SINI ..

Bila tanya en. Google, dapat la diagram utk topi bola ni..tapi bila cuba buat, alamak tak sesuai la sebab kecik..mungkin diagram tu utk benang besar..

So selepas sesi 'try and error', alhamdulillah siap dan menjadi..

Pandangan dari atas




Model tetap blog nie :)

Anak saya ni 3 tahun..Warna bola yang universal - hitam dan putih..


Rasa macam nak buat warna merah atau kuning hitam .. cer teka pasukan mana? :)

Kalau ada sesiapa yang berminat boleh whatsapp 011-32001519 yer..

Wednesday, January 21, 2015

Crochet Hat - For CNY


Assalamu'alaikum wbt..
Ku panjatkan kesyukuran kepadaMu Ya Allah di atas segala nikmatMu dan kurniaanMu yang
tidak terhingga..

Requested by my office mate for her daughter .. untuk "Chinese New Year"

Warna merah yang memang sinonim dengan CNY..


Tahun ni ada update sikit..dah ada label :)


Naikkan seri bunga dengan tambahan daun, manik and yang gulung-gulung (pink color)..

Kalau berminat boleh roger-roger saya yer..





Friday, October 10, 2014

Crochet Hat

Assalamu'alaikum wbt..
Ku panjatkan kesyukuran kepadaMu Ya Allah di atas segala nikmatMu dan kurniaanMu yang
tidak terhingga...

Ini cerita lama sebenarnya..I used this crochet hat to cover my baby's head whenever its raining.. tapi masa dia baby lagi la..sekarang ni dah x muat..


Sebelum ni topi ni tak 'bermata' lagi..




Selepas di'make-up', baru nampak ohsem sikit .. :)







Planning want to make new one for her but time is very limited..Insyaallah akan diusahakan juger sayang .. :)


Sunday, September 30, 2012

Hasil Aktiviti Semasa Berpantang

Assalamu'alaikum wbt..
Ku panjatkan kesyukuran kepadaMu Ya Allah di atas segala nikmatMu dan kurniaanMu yang
tidak terhingga..
 
Ini adalah hasil kait saya semasa berpantang..buat stok untuk blogshop saya..sekarang ni saya kurang mengambil tempahan kerana kekangan masa yang tidak mengizinkan..
 
 
 
For this type, crochet flower are available upon request and its FREE..(",)
 
Semua stok 'ready made' ni ada dalam BLOGSHOP SAYA, jemputlah singgah yer..InsyaAllah, 'ready stok' akan ditambah dari semasa ke semasa..
 
Lagi satu, untuk sebarang pertanyaan, adalah digalakkan sms terus kepada saya..kalau email, agak lambat ckit saya balas..ada juga email yang masuk dalam 'spam/junk mail' dan kebiasaannya saya kosongkan je 'spam/junk mail' ini..jadi jika ada email yang tak berbalas tu, minta maaf yer..
 

Saturday, October 1, 2011

RUFFLE HAT

Assalamu'alaikum wbt..
Ku panjatkan kesyukuran kepadaMu Ya Allah di atas segala nikmatMu dan kurniaanMu yang
tidak terhingga..

Akhirnya siap juga 'ruffle hat' nie..dah lama buat tapi biasanya diketepikan sebab buat order yang ada..




Amacam, ok ke? (",)

Wednesday, July 13, 2011

Crochet Hat ala CT, order from Khuza JB

Assalamu'alaikum wbt..
Ku panjatkan kesyukuran kepadaMu Ya Allah di atas segala nikmatMu dan kurniaanMu yang
tidak terhingga..


Alhamdulillah, minggu lepas saya dapat siapkan crochet hat ala ct nie..order daripada Khuza, JB..pada mulanya, Khuza request warna dark chocolate tapi benang tak ada pula..so Khuza setuju ambil warna hitam..Khuza request juga letak bunga, so saya letak bunga warna purple since saya memang dah ada stok bunga kaler purple yang dah siap sedia..




Alhamdulillah dah sampai ke tangan Khuza pun..harap Khuza suka dan berpuas hati dengan hasil tangan saya..

Sebarang pertanyaan, sms 017-6227527 / email musbarina@yahoo.com..

Tuesday, July 5, 2011

Crochet Hats, Order from Ain

Assalamu'alaikum wbt..
Ku panjatkan kesyukuran kepadaMu Ya Allah di atas segala nikmatMu dan kurniaanMu yang
tidak terhingga..
Ini adalah order drpd rakan saya, ain..kami pernah bekerja di bawah  satu bumbung dahulu di Port Klang..2 pcs baby hat for her nieces and for her is topi ala ct..ketiga-tiga warna yang sama-merah terang..




Order sudah diposkan, harap ain dan anak-anak buahnya suka..

Wednesday, June 1, 2011

Crochet Hat for my girls

Assalamu'alaikum wbt..
Ku panjatkan kesyukuran kepadaMu Ya Allah di atas segala nikmatMu dan kurniaanMu yang tidak terhingga...
Minggu lepas saya sempat siapkan crochet hat untuk anak-anak saya..pada mula, saya kaitkan untuk adik warna putih..lepas tu bila kakak tengok adik pakai hat tu, dia pun nak juga...nak color pink katanya..maka saya buatkanlah 'crochet hat' yang lain drpd adik..hari-hari kakak tanya bila nak siap, amboi tak sabar nampaknya..so bila dah siap, dia pun pakailah..walau bagaimanapun, dia pakai sekejap je, lepas tu dia campak ke sana sini..



bergambar di Tesco Setia Alam..jenuh memujuk suruh pakai topi sebelum ambil gambar

Topi adik saya jahitkan bunga crochet pada hat tapi topi kakak saya gunakan 'crochet hairclip' untuk bunganya...jadi senang nak tukar-tukar kalau dia jemu..

Close-up view

Kalau nak buat macam-macam jenis crochet hat, bolehlah KLIK DI SINI...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...