Followers

Wednesday, March 18, 2015

Granny Square - Crochet Cushion

Assalamu'alaikum wbt..
Ku panjatkan kesyukuran kepadaMu Ya Allah di atas segala nikmatMu dan kurniaanMu yang tidak terhingga...

Alhamdulillah akhirnya siap juga granny square nice..kait sikit-sikit especially on the way to work..


One side have 16pcs of granny square, that make 32 pcs all together..its just a simple and easy basic granny square..kebanyakannya saya gunakan 'left-over' yarn yang ada..








Saya letak kat office, kalau agak-agak mengantuk boleh tidur masa rehat .. dengan background kerusi hitam, memang nampak menonjol..
Berminat, sila Whatsapp saya ok, ada pakej menarik menanti..boleh buat hadiah personal, couple pun boleh ...

Monday, February 16, 2015

5 Tips To Be Positive


Assalamu'alaikum wbt..
Ku panjatkan kesyukuran kepadaMu Ya Allah di atas segala nikmatMu dan kurniaanMu yang tidak terhingga...

Hari ni sempat buat ulangkaji ckit..saya bukan rajin sangat mentelaah tapi bila ada kelapangan sy suka ke 'Google' mencari bahan-bahan baru yang saya rasa berfaedah pada diri sy..

Sy dh summarized mcm kat bawah nie..sumber daripada Enterpreuner website..




 Quote : Every situation is a good situation if viewed as an opportunity for growth and self-mastery..

Chinese New Year holiday just around the corner..Just want to wish "Happy Chinese New Year" and HAPPY HOLIDAY to all.. :)


Thursday, February 5, 2015

Asas-Asas Kait-Mengait



Assalamu'alaikum wbt..
Ku panjatkan kesyukuran kepadaMu Ya Allah di atas segala nikmatMu dan kurniaanMu yang
tidak terhingga..

Lunch-time hari nie ke "Google" - mencari paten-paten baru yang dapat menarik kalbu..
I came across this website tutorial about crochet stiches..All these stiches are basically basic stiches in crochet..the tutorial complete with diagram and pictures..please CLICK HERE ..


So I thought this is wonderful and would like to share it in my blog..boleh dijadikan rujukan juga..nak buat tutorial sendiri tak pandai pun

please click on the above link, hopefully it can be useful for crocheters out there...cheers..

Happy Crocheting!!





Wednesday, January 21, 2015

Crochet Hat - For CNY


Assalamu'alaikum wbt..
Ku panjatkan kesyukuran kepadaMu Ya Allah di atas segala nikmatMu dan kurniaanMu yang
tidak terhingga..

Requested by my office mate for her daughter .. untuk "Chinese New Year"

Warna merah yang memang sinonim dengan CNY..


Tahun ni ada update sikit..dah ada label :)


Naikkan seri bunga dengan tambahan daun, manik and yang gulung-gulung (pink color)..

Kalau berminat boleh roger-roger saya yer..





Tuesday, December 30, 2014

Buah Tangan Untuk Rakan Sekerja


Assalamu'alaikum wbt..
Ku panjatkan kesyukuran kepadaMu Ya Allah di atas segala nikmatMu dan kurniaanMu yang
tidak terhingga..


Buah tangan until officemate yg baru keluar hospital..admitted because of dengue fever..
Alhamdulillah she's covering..







Biasanya org bagi buah tangan semasa melawat kat hospital..oleh sebab tak berkesempatan, jadi bagi lepas dia masuk balik office semula..kami share beberapa orang dapat buah macam kat atas nie..

Oklah that all for now..see you soon..

Tuesday, November 25, 2014

WIP 1 - Granny Square

Assalamu'alaikum wbt..
Ku panjatkan kesyukuran kepadaMu Ya Allah di atas segala nikmatMu dan kurniaanMu yang
tidak terhingga...

Antara WIP yang entah bila nak siap..






Paten ni dah ada hasilnya..walaupun tak besar sangat bila dah cantum, at least I can see the progress..



Yang ni pulak 2nd paten..baru 2 ketul jer...caiyok2..

Insyaallah saya akan kongsikan hasilnya bila dah siap..

HAPPY CROCHETING!!

Thursday, November 20, 2014

Jom Minum Air Serai

Assalamu'alaikum wbt..
Ku panjatkan kesyukuran kepadaMu Ya Allah di atas segala nikmatMu dan kurniaanMu yang
tidak terhingga...


Kalau baca tajuk kat atas, macam berkempen la pulak..apa salahnyer kan..sebab untuk kebaikan..





Serai merupakan antara bahan masakan tambahan yang digemari - masak lemak, asam pedas, tomyam, ayam goreng berempah, sebarang masakan paprik, dan sebagainya lah..

Apa kata kali ni kite buat air pulak..sebenarnya banyak kelebihan air serai ni,boleh google untuk khasiat dan kelebihannya..

Saya pun baru mencuba minum air serai nie..cara saya buat air serai :

Ambil 7 batang serai dan bersihkan..lepas tu, ketuk semua serai kemudian potong kecil-kecil..lastly just rebus dalam air ikut sukatan yang digemari..dah sejuk masukkan dalam peti sejuk supaya tahan untuk beberapa hari..minumlah segelas sehari..

Biasanya satu bekas air 1.8l saya cukup untuk 5-7 hari..walau bagaimanapun kesannya macam makan jamu tau..badan rasa/cepat panas..so kurangkan kepekatan@sukatan kalau terlebih panas..

Alhamdulillah testimoni 'live' saya - badan lesu, lemah, penat, sakit2 pinggang@badan berkurangan..dan memberi tenaga..jangan minum sebelum tido sebab anda akan berjaga nanti!!

Mudah dan jimatkan...selamat mencuba... :)
 

Tuesday, October 28, 2014

Easy DIY Decor on Bottles


Assalamu'alaikum wbt..
Ku panjatkan kesyukuran kepadaMu Ya Allah di atas segala nikmatMu dan kurniaanMu yang
tidak terhingga...



Jom buat DIY re-cycle yang senang..guna botol kaca kosong jer..cara-caranya boleh rujuk gambar kat bawah nie..











Tara dah siap..senang je kan..


Scredded paper boleh gantikan juga dengan manik, guli warna-warni, batu batu kecil, air berwarna, dan macam-macam ikut suka hati..


HAPPY CRAFTING!!

Friday, October 10, 2014

Crochet Hat

Assalamu'alaikum wbt..
Ku panjatkan kesyukuran kepadaMu Ya Allah di atas segala nikmatMu dan kurniaanMu yang
tidak terhingga...

Ini cerita lama sebenarnya..I used this crochet hat to cover my baby's head whenever its raining.. tapi masa dia baby lagi la..sekarang ni dah x muat..


Sebelum ni topi ni tak 'bermata' lagi..




Selepas di'make-up', baru nampak ohsem sikit .. :)







Planning want to make new one for her but time is very limited..Insyaallah akan diusahakan juger sayang .. :)


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...