Followers

Thursday, April 28, 2011

GA-Terimalah Aku Seadanya Aku...Azlina

Assalamu'alaikum wbt..
Ku panjatkan kesyukuran di atas segala nikmatMu dan kurniaanMu yang tidak terhingga...


Sewaktu saya blogwalking tadi, terjumpalah blog ni TERIMALAH AKU SEADANYA AKU...AZLINA  dan blog ini ada GA rupanya...apa lagi, nak join GA ni juga...bukan untuk hadiah semata-mata tetapi untuk menambah kenalan blogger dan memeriahkan suasana...nak join dan nak tau hadiahnya, sila klik di sini KLIK DI SINI...Tarikh tutup penyertaan pada 1/5/2011...

Monday, April 25, 2011

BEKAS TELUR CROCHET A

Assalamu'alaikum wbt..
Ku panjatkan kesyukuran di atas segala nikmatMu dan kurniaanMu yang tidak terhingga...


Entry kali ni saya nak kongsikan bekas telur crochet versi saya..saya pernah kongsikan cerita tentang bekas telur crochet yg saya dapat, KLIK DISINI..tapi yang ini originally hasil air tangan saya yer..so jom layannnn......


Jadi macam mana ok x ??? Kembali ke zaman dolu-dolu.. 

Monday, April 11, 2011

PEMENANG GA-AMBOI SUKANYEEEE DIA!!!!

Assalamu'alaikum wbt..
Ku panjatkan kesyukuran di atas segala nikmatMu dan kurniaanMu yang tidak terhingga...

Akhirnya, saya dah dapat pemenang GA saya...saya buat 2 kali cabutan jer...memang tak sangka tapi dah rezeki cik akak kita nie..yang pasti, dia pasti gumbira sebab dapat CROCHET baru...he3..
sebelum cabutan dijalankan..saya cuma tuliskan no. pada kertas mengikut checklist saya.

Top 5

1) http://artzhana.blogspot.com/
6) http://gengggkapak.blogspot.com/
27) http://shima-qasehcreation.blogspot.com/
46) http://yattbzgg.blogspot.com/
47) http://dyahahaslittlecottage.blogspot.com/

dan pemenangnya ialah..............

Tahniah diucapkan untuk Yatt drpd Yatt's Precious...yatt ni kaya dengan koleksi PML, 5 roses, tureen, dll, luar dan dlm negara...koleksinya memang marbeles...boleh singgah ke blog Yatt kalau nak cuci mata..
Untuk Yatt, diharap dapat bersabar menantikan hadiah anda, kak rina lom kait lg...he3...tengah nak carik paten yang sesuai sebagai hadiah...Yatt, ada cadangan???

Monday, April 4, 2011

Final List Peserta GA-Tlg Semak Yer!!

Assalamu'alaikum wbt..
Ku panjatkan kesyukuran di atas segala nikmatMu dan kurniaanMu yang tidak terhingga...
Secara rasminya, GA saya telah berakhir dan ditutup..'thank you from the bottom of my heart' kepada peserta-peserta ini di atas semua komen dan cadangan...maaf sebab lambat update list..so ini adalah senarai akhir peserta GA saya..sila semak dan bagitau kalau ada yang tak tersenarai..

1) http://artzhana.blogspot.com/
2) http://mamaaerishtwo.blogspot.com/
3) http://myshaizharblogcontest.blogspot.com/
4) http://stayinheart.blogspot.com/
5) http://honeyvsbee.blogspot.com/
6) http://gengggkapak.blogspot.com/
7) http://akuskevampire.blogspot.com
8) http://azatiesayang-contest.blogspot.com
9) http://ourkizuna.blogspot.com
10) http://mycontestzone.blogspot.com
11) http://mamiuyuncontest.blogspot.com
12) http://miszydian.blogspot.com
13) http://fadzillah-kamarudin.blogspot.com
14) http://aanie.blogspot.com/
15) http://efaz9594.blogspot.com
16) http://cikdianacolourfull.blogspot.com
17) http://ziefauzi.blogspot.com/
18) http://gacontestzulyana83.blogspot.com/
19) http://asyikbercontest.blogspot.com
20) http://suzie284contest.blogspot.com
21) http://join-giveaway.blogspot.com
22) http://taufikmaria.blogspot.com/
23) http://kehelan-contest.blogspot.com/
24) http://zaiikulim.blogspot.com/
25) http://mummyhazasukacontest.blogspot.com
26) http://ezanygallery.blogspot.com/
27) http://shima-qasehcreation.blogspot.com/
28) http://tiefazatie.blogspot.com
29) http://alwani-diyana.blogspot.com/
30) http://diariummi-contest.blogspot.com/
31) http://cthoney.blogspot.com
32) http://ilurvegaandcontest.blogspot.com/
33) http://luvnabilndamia.blogspot.com/
34) http://sukahati-fieda.blogspot.com/
35) http://pelangichenta-fieda.blogspot.com/
36) http://neaflerida.blogspot.com/
37) http://nisajijah.blogspot.com/
38) http://husna-una.blogspot.com/
39) http://cempakakuningku.blogspot.com/
40) http://akulahstrawberry.blogspot.com/
41) http://seindahfarhana.blogspot.com/
42) http://lovecontestverymuch.blogspot.com/
43) http://deqlis-contest.blogspot.com/
44) http://chocolatexoxos.blogspot.com/
45) http://atonsulam.blogspot.com/
46) http://yattbzgg.blogspot.com/
47) http://dyahahaslittlecottage.blogspot.com
48) http://nurulwordspartwo.blogspot.com/
49) http://sayangkuzie.blogspot.com/
50) http://ilovecontestblog.com/
51) http://bambam-addicted.blogspot.com/
52) http://myapeapeaje.blogspot.com/
53) http://fionasfoodblog.blogspot.com/
54) http://lovelygiveaway.blogspot.com/
55) http://erynaraisyajoincontest.blogspot.com/
56) http://chinky-winky.blogspot.com/
57) http://mzsweetinspiration.blogspot.com/
58) http://contestngiveaway.blogspot.com/
So kepada yang tertinggal daripada senarai ni, silalah beritahu yer...cabutan akan dibuat bila list ni dah betul dan tiada yang tertinggal..
HADIAH??? Mesti ramai yang tertanya-tanya, bila nak update HADIAH?? Maaf byk2 sebab tak sempat lagi nak kait hadiahnya..so its going to be ''SUPPRAISSSSZZZEEE"...jadi tungguuuuu....

Thursday, March 24, 2011

Senarai Peserta GA

Assalamu'alaikum wbt..
Ku panjatkan kesyukuran di atas segala nikmatMu dan kurniaanMu yang tidak terhingga...
Ini adalah senarai peserta GA, kalau ada yang tidak tersenarai/miss out, tolong bagitau yer..


1) http://artzhana.blogspot.com/
2) http://mamaaerishtwo.blogspot.com/
3) http://myshaizharblogcontest.blogspot.com/
4) http://stayinheart.blogspot.com/
5) http://honeyvsbee.blogspot.com/
6) http://gengggkapak.blogspot.com/
7) http://akuskevampire.blogspot.com
8) http://azatiesayang-contest.blogspot.com
9) http://ourkizuna.blogspot.com
10) http://mycontestzone.blogspot.com
11) http://mamiuyuncontest.blogspot.com
12) http://miszydian.blogspot.com
13) http://fadzillah-kamarudin.blogspot.com
14) http://aanie.blogspot.com/
15) http://efaz9594.blogspot.com
16) http://cikdianacolourfull.blogspot.com
17) http://ziefauzi.blogspot.com/
18) http://gacontestzulyana83.blogspot.com/
19) http://asyikbercontest.blogspot.com
20) http://suzie284contest.blogspot.com
21) http://join-giveaway.blogspot.com
22) http://taufikmaria.blogspot.com/
23) http://kehelan-contest.blogspot.com/
24) http://zaiikulim.blogspot.com/
25) http://mummyhazasukacontest.blogspot.com

add on 28/03/11
26) http://ezanygallery.blogspot.com/
27) http://shima-qasehcreation.blogspot.com/
28) http://tiefazatie.blogspot.com
29) http://alwani-diyana.blogspot.com/
30) http://diariummi-contest.blogspot.com/

Penyertaan masih dibuka, jadi masih ada masa untuk sertai..oh ya, utk tujuan postage, saya hanya poskan alamat di Malaysia shj...so kalau luar daripada Malaysia, sama ada berikan alamat di Malaysia atau penyertaan terpaksa dibatalkan...harap beritahu yer dan maaf juga sebab tidak beritahu dlm syarat GA...terlupa sudah!!..
Namun terkilan juga sebab belum ada penyertaan daripada geng deco/henglish...mungkin hadiahnya kurang menarik...CROCHET jer...tidak mengapalah, yang penting pemberian adalah ikhlas untuk pengunjung/rakan-rakan blogger...

Monday, March 14, 2011

CENDERAHATI-GLASS POTPOURI

Assalamu'alaikum wbt..
Pertama sekali nak ucapkan terima kasih pada yang sudi join GA saya...kepada yang belum join, penyertaan masih lagi dibuka sehingga 31 march 2011...
Oklah, kali ni kita cuci mata dengan 'glass potpouri' yang saya buat untuk FOTOPAGES SAYA...gelas kaca berhias ini berisi potpouri dibalut dengan kain net dan diserikan lagi dengan hiasan...sebenarnya hiasan boleh di 'variety'kan (mcm2 kat pasaran)...sesuai sebagai cenderahati perkahwinan, bertunang, dll...






Friday, March 11, 2011

My First GA PRIMROSE TOUCH

Assalamualaikum..wbt


Sebenarnya dah lama teringin nak buat GA ni, start dari tahun lepas lagi tapi belum berkesempatan...walau bagaimanapun, kali ini saya nekad nak buat juga...hadiahnya? Tentulah CROCHET cuma belum decide lagi nak bagi apa...yang pasti, belum ada dalam blog ni dan dalam order...yang baru dan 'fresh from the oven' gitu...di harap sahabat-sahabat (blogger and non-blogger) sudi menyertai GA saya nie...oh ya, GA ni berlangsung hingga 31 March 2011..

Syarat-syaratnya :


2) Linkkan blog nie dalam blog anda

3) Buat entry ringkas tentang GA ni dalam blog anda

4) Utk yang tiada blog tetapi ada FB, sharekan link GA ni kat wall anda..bolehlah tagkan pada kengkawan yang tak kisah kene tag..he3

5) Sila tinggalkan link anda dalam comment yer...mintak sgt2 jangan guna shoutbox..tq

6) Komen anda tentang blog nie..

Oklah, begitulah syarat-syaratnya...insyaAllah, hadiah dan penyertaan GA akan saya updatekan di masa akan datang...semoga berjaya

Wednesday, March 9, 2011

Majlis Perkahwinan Adikku

Assalamu'alaikum wbt..
Sebelum ini saya pernah nyatakan dalam entry ingin kongsikan beberapa gambar perkahwinan adik saya yang telah berlangsung pada 6/2/2011..upacara akad nikah dan bersanding diadakan pada hari yang sama...warna tema pilihan mereka ialah warna purple (oh, my favorite color beb)...
akad nikah di masjid
pemberian mas kahwin (hasil gubahan saya tu, he3)






oklah, cukup la tu...dah tak larat nak tunggu upload gambar lagi...dah la lembap, asyik error plak tu...didoakan semoga mereka kekal hingga ke akhir hayat...seperti 'till death do us apart' tapi berjumpa kembali di Syurga..InsyaAllah..

Friday, March 4, 2011

HIKMAH DIAM

Assalamu'alaikum wbt..

Kali ini saya nak kongsikan artikel tentang 'Hikmah Diam' yg saya dapat di FB, KLIK DISINI...banyak info yang saya dapat daripada link nie..jom baca sama-sama dan 'like' di FB..

HIKMAH DIAM

1. Sebagai ibadah tanpa bersusah payah.
2. Perhiasan tanpa berhias.

3. Kehebatan tanpa kerajaan.
4. Benteng tanpa pagar.
5. Kekayan tanpa meminta maaf kepada orang.
6. Istirehat bagi kedua malaikat pencatat amal.
7. Menutupi segala aib.


Hadis-hadis Rasullulah SAW mengenai kelebihan DIAM yang bermaksud:
“Barangsiapa yang banyak perkataannya, nescaya banyaklah silapnya. Barangsiapa yang banyak silapnya, nescaya banyaklah dosanya. Dan barangsiapa yang banyak dosanya, nescaya neraka lebih utama baginya”. (Riwayat ABU NAIM )


“Barangsiapa yang beriman kepada Allah dan Hari Akhirat, maka hendaklah ia berkata yang baik atau diam”. ( Riwayat BUKHARI & MUSLIM )

“Barangsiapa diam maka ia terlepas dari bahaya”.( Riwayat AT-TARMIZI )

Manusia tidak akan dapat mengalahkan syaitan kecuali dengan diam. Jalan yang terbaik ialah diam kalau kita tidak dapat bercakap ke arah perkara-perkara yang baik. Bicara yang baik adalah lambang hati yang baik dan bersih yang bergantung kepada kekuatan iman pada diri manusia.


p/s : Sebagai peringatan untuk diri sendiri juga... (",)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...